Koji Korporativni poklon izabrati?

Poslovna saradnja nikada u ljudskoj istoriji nije bila na tako visokom nivou na kojem je danas. Rasprostranjenost tržišta nema granice, poslovne veze se uspostavljaju velikom brzinom u svim sferama života i poslovanja. Razvijena društva su poznata po nekim navikama mnogo ranije, od recimo onih u razvoju, ali velikom brzinom se i to menja, i zemlje u razvoju preuzimaju način uspostavljanja poslovne saradnje, ali i običaje od razvijenih društava.

Poslovna saradnja među običnim ljudima, kao i saradnja među velikim kompanijama, danas za cilj ima ostaviti što bolji obostrani utisak. Saradnja se obično uspostavlja susretima i razgovorima, ali upravo tom prilikom zarad bolje saradnje, korporativni pokloni igraju veoma bitnu ulogu. Poslovni pokloni predstavljaju proizvode koje kompanije dele besplatno sa ciljem promocije svog brenda ili proizvoda i usluga.

Promotivni pokloni, pre svega, razvijaju dobre odnose sa klijentima poklanjanje brendiranih predmeta nije namenjeno samo za klijente. Pođimo od pojedinaca. Od one obične saradnje, gde nekome radi velikih poslovnih stvari koje treba da uradi za vas, nešto poklanjate i ističete na taj način svoju zahvalnost. Korporativni pokloni su zastupljeni u svim delatnostima. Imamo primera i kod nas, gde je poslovna saradnja među gradovima, započinjala upravo poklonima.

Pa je recimo tako grad Beograd na poklon od Tokija dobio autobuse, a od grada Basela, na poklon tramvaje, koji se u velikoj meri posle 20 godina koriste i danas. Tu možemo videti i to, koliko se poklonima ne iskazuje samo pažnja i zahvalnost, već i korist, gde su ti pokloni upravo bili prvi korak ka poslovnoj saradnji i obnovi gradskog prevoza jednog grada. Brojne kompanije su recimo na poklon ustupale  svoj poslovni prostor pojedinim humanitarnim organizacijama, čineći tako neizmernu korist.

Uspostavljanje poslovne saradnje među poslovnim partnerima je poseban trenutak, koji naravno kao što iz priloženih primera vidimo, može imati koristi za široke mase. To ujedno govori i koliko je bitno, ne samo dati korporativni poklon, već koliko može bitno i kvalitetno ga odabrati i po potrebama poslovnih partnera, biti i od koristi. Možemo navesti bezbroj fantastičnih primera poslovnog darivanja.

Brojne firme su poklanjale školama računare ili materijal za rekonstrukcije školskih objekata, dvorišta. Darivanjem, poslovni partneri, kompanije dakle mogu da pokažu da su i socijalno odgovorni. Poslovni susreti su odavno više od običnih susreta. Danas, to su gotovo svečanost sa mnogo zvanica. Ako su kompanije u pitanjua, upravo je to jedinstvena prilika da svojim poklonom potencijalnim partnerima predstavite i svoj brend. No, ukoliko ste vi neko ko za poklon bira nesto iz drugih oblasti, onda treba dobro razmisliti i pronaći jedinstven poklon. Tu mislimo i na poklone koje ćete dati i svojim radnicima.  Imajte u vidu da promotivni pokloni za zaposlene direktno utiču na uspeh kompanije. Njihovim poklanjanjem motivišete svoje radnike, pa bolji rezultati neće izostati.

Sa povećanjem zadovljstva radnika raste i produktivnost. Pre nego što izaberete poklon razmislite o događaju, pa i vrednosti odnosa kojem težite i želite da zadržite sa osobom kojoj ste namenili poklon. Stvar na koju morate da obratite pažnju jeste da poklon odgovara primaocu, odnosno njegovim navikama i potrebama. Jedino na taj način možete biti sigurni da će vaš dar koristiti, što je uslov za formiranje dobre slike o vama. Stručnjaci savetuju da poslovne poklone posmatrate kao ambasadore vašeg brenda.

Skupoceni set olovaka upakujte u kutiju za olovke na kojoj je ugraviran vaš logotip, flašu pića stavite u personalizovanu drvenu kutiju ili, jednostavno, iskoristite moć papirne kese sa zanimljivom štampom vizuelnog identiteta svoje kompanije, uz određeni cvetni aranžman. Bitno je voditi računa i o polnoj ravnopravnosti, gde upravo cveće može da odigra veliku ulogu. Ovo su ideje koje Vam svakako mogu koristiti i pomoći vam da na jedan predivan način uplovite u svet modernog i uspešnog poslovanja, ostavljajući sjajan utisak pre svega na sebe i svoj brend.